tisdag 14 april 2009

Vilken dag!!!!

Jag är helt färdigt. Emotionellt utmattad... Jag har haft en underbar och omtumlande dag. Den har gått i ett och nu sitter jag här och försöker smälta allt det som hänt idag.

Första punkten på dagordningen var "morfar-mostrar-mamma-Molly-frukost" hemma hos Therese. Vi brukar åka hem till henne innan pappa ska till jobbet de gångerna jag kommer hem. En timma från kl 08.00 sitter vi där och äter, pratar och kärar ner oss ännu mer i lilla Molly...

Sen åkte My och jag en sväng till Göteborg och kollade i ett par affärer. My var ute efter ett par snygga solglasögon och ville absolut till Monki, så dit åkte vi... Det var inte meningen att jag alls skulle ha något, men när man är på Monki så kan man ju liksom inte motstå... de e ju både billigt och snyggt... Det blev en liten shortsdräkt nu när sommaren är på intågande, va tycks??


Man måste försöka bortse från den vinterbleka kroppen.... ;-)

Sen åkte vi tillbaka till Borås för att fortsätta spendera dagen med Therese och Molly. Vi gick ner till Café Viskan och satte oss och åt en lunch i solen samtidigt som Molly tittade på allt som fanns att titta på. Nyfiken, precis som en liten människa på ett år ska va...

När vi sen gick hem till Therese ringde plötsligt Mys telefon. De va mamma. Hon hade precis varit hos en kvinna som man kanske skulle kunna kalla för spåkvinna eller helt enkelt bara lite synsk...

"Vill ni spå er?? Ni har tid om en kvart!"

Så de va bara för My och mig att pallra oss upp till den angivna adressen och där... ja, där hände de. Jag tror benhårt på de här. Hon berättade saker för mig som hon omöjligt kunde veta... Men jag var nog inte beredd på att hon skulle vara så konkret. Jag både skrattade och grät när jag gick där i från. Lite galet, men härligt på ett sätt...
Så nu sitter jag här och är helt utpumpad. De var något med hennes energi som påverkade mig så fruktansvärt starkt...

Summan av dagen är i alla fall väldigt god. Jag är omtumlad, glad, lite förvirrad och styrkt av min underbara systerdotter...

Nu ska jag hjälpa syrran att Sunwing-packa. De e något jag verkligen har koll på!!

2 kommentarer:

Oskar sa...

Vilken bedårande unge!!!!!

Maud sa...

Fortsätt med era frukostar så länge ni kan, det blir ett minne för lilla Molly att bära med sig.
Kram
Maud