tisdag 28 april 2009

Kalas & Sista röjet!


Så har man firat Mollys första födelsedag. Kan man tänka sig? Det är ett år sedan min fina storasyrra blev mamma och jag moster. Känns så himla härligt! Och i oktober kommer nummer två. Ett litet syskon ska de bli, får se om de blir en tjej eller kille. Spännande och mysigt! Molly fick i alla fall en massa fina presenter, men den coolaste var nog ändå den rosa trätraktorn med släp som mamma och pappa (min mamma och pappa alltså...) gav henne. Över en timma satt pappa och pillade och skruvade för att få ihop hela byggsatsen, som fick IKEA att verka som LEGO. Men till slut kunde hon bestiga sin fina present och jag tror bestämt att hon gillade den...

Dagen fortlöpte sen i ett rasande tempo. Pappa och jag har burit lådor, sorterat papper, slängt, kastat, kasserat, sparat och rensat. Det har kastats fåtöljer och kontorsmöbler. Till och med det gamla trötta solariet som såg sina sista dagar, ja gud vet när, blev idag dumpat på tippen. Man kan knappt känna igen sig nere i källaren... Det är liksom nästan tomt. Från att man inte har kunnat ta ett enda vettigt kliv kan man nu dansa värsta wienervalsen på golvet.

För att fira gjorde pappa något han tjatat om i evigheter - han satte upp sitt trumset och började test-trumma lite... Som ett barn i en godisaffär ungefär...
Jag ska lägga ut "före & efter" bilder tänkte jag, men de får bli på torsdag när jag kan köra över bilder från min telefon till datorn...

2 kommentarer:

Maud sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
Vad spännande det skall bli att se före och efter. Jag vill se bild på Göran när han lirar på trummsetet...
//
Maud

anna-lill sa...

Hon är så söt så klockorna stannar! åhh!