måndag 13 april 2009

Påskdagen...

Påskdagen har gått i påhälsandets och matens tecken. Alla helger går väl i och för sig i matens tecken, men här har vi verkligen gjort slag i saken.
Dagen började med pappas specialfrukost. Det vill säga steka ägg, bacon, prinskorv, allehanda pålägg, bröd, kaffe och lite mjö och flingor. Det är alltid lika trevligt att komma hem och bli bemött av den här frukosten, de gillar frukost-Liza...

Sen kom Maud och Jalle förbi. Maud är ju den ständiga kommentatorn på min blogg och hon nu kom hon och hälsade på. Det var nog 6 år sen vi såg varann varsin tår letade sig ner på kinden. Maud har varit med oss sen vi va små, varit barnvakt och varit med på en massa utlandsresor. Men nu va de längesen vi sågs, så de va verkligen på tiden. Vi fikade lite och sen va det dags för dem att åka vidare upp mot Sthlm.

Då var de dags för mig att vända fejjan mot solen och försöka pressa på brunfärgen bara lite, lite granna. Det måste ha vari över 20 grader på altanen och det var ljuvligt.

Men påsk är påsk och det dröjde inte länge innan det var dags att åka ner till farmor för lite påskmiddag. Hon vet hur hon ska göda oss, de e ett som är säkert...
Mätt och belåten begav jag mig sedan ut på en timmas promenix, Skänstarundan såklart. Och här sitter man nu och ytterligare en dag har passerat... De va de

Övre: Farmor jag & My...

Mellan: ja, va ser de ut som??? jag solar!!!

Nedre: På promenad genom sta, tja lalallala... eller ja, genom Skänstad...

7 kommentarer:

Liza sa...

Det låter som om du har haft en härlig påsk! Här har den också varit fin, vi har mest tagit det lugnt, och grillat och sånt. Men nu ska jag ut och klyva ved, ville bara läsa lite på din blogg och önska glad påsk först!

Liza sa...

Glad påsk tillbaka till min namne!

Sten Vasseur sa...

Glad påsk!
var det top model i dalsjöfors?;)snygg prommenad bild!! kramar stenis

Liza sa...

ja, du Sten. Tänk va man kan göra med en mobilkamera =)
You wanna be on top????

Maud sa...

Hej Liza!
Var är bilden på oss 3?????
Jag vill visa på jobbet...
Kram
Maud

Liza sa...

Jag mailar den istället. My var nämligen inte helt nöjd så jag fick inte lägga ut den... =) Va har du för adress??
Kram
Liza

Maud sa...

Hur kan man inte vara nöjd när man är så snygg är mig obegripligt????

maud.norlin@memo.ikea.com

Kram
Maud