söndag 26 april 2009

Min dag...

... började med att jag satt i hamnen och åt jordgubbar...
... efter det hittade jag en vacker liten oas mitt inne i centrala Helsingborg, med en massa vackra påskliljor, mindre blåst och så lite blå blommor... vet inte vad de hette, men vackra var de. Där satt jag och bläddrade igenom ett alldeles färskt ex av "Kattis & Co-tidningen", tantvarningarna lyser starkt, inte med sin frånvaro, utan med sin totala närvaro. En tidning av Kattis Ahlström och påskliljor... herregud, vart är jag på väg?? Men poängen är att jag gillar de och det står jag för... både Kattis och påskliljorna... och till viss del, tanteriet!

... sist men inte minst avslutades dagen med Queen...

... för att sedan toppa moset med lite vin & ost som väntade som en liten surprise nere i logen när vi kom ner från Queen-finalen. De va Håkan som hade fixat lite gött till oss som inte skulle köra bil... Rödvin och ost, två av mina absoluta favoriter... Gott och mysigt...

1 kommentar:

Liza sa...

Ååååh, va härligt! Vilken lyx. Själv ska jag ha trädgårdsdag här hemma, gräva och odla och grejja!