onsdag 15 april 2009

Ja, då åker man tåg igen...

Jag ser glad ut... men webcamen målar upp en fasad,
jag lurar på om förbannelsen ska slå till igen... hi hi ;-)

Okej... Det här är andra gången jag skriver den här texten och den här gången SKA jag trycka på Ctrl C innan jag försöker publicera något inlägg. För gör jag inte de blir jag bara förbannad för att internetuppkopplingen är så kass så att hela texten försvinner. Jag sitter nämligen på ett Öresundståg på väg tillbaka mot Helsingborg... och de skumpar... Så! Nu fck jag de ur mig! Skönt!

Det blir lite laddat när jag åker tåg. Jag har ju någon kufisk förbannelse över mig som gör att jag näst intill varje gång drabbas av förseningar eller bara väldigt underliga medresenärer...
Ni som har läst min blogg innan vet vad jag pratar om - Puff Daddy-grejjen, Matrix-nördarna, tanten som kallade konduktören för "falsk hynda" samt den dödspackade äckelgubben är ett par incidenter att minnas, för att bara nämna några... Det finns en oädligt stor sjö att ösa ur. Och då har jag åkt väldigt mycket tåg, det är alltid något skumt som inträffar.
Jag fattar inte varför det händer mig, varje gång?? Eller så händer det alla men jag ältar att det är synd om mig... Det kan ju va så... Hmm... Nog om de.

Men nu tänkte jag faktiskt be om lite hjälp. Och jag vänder mig till er, ni hypade mobilbloggare där ute!
- Jag vill också blogga från mobilen. Men jag fattar inte hur man gör. Kan jag på något sätt pilla ihop min mobil med den här bloggen??
Jag försökte med den här "konfigurera mobilt-knappen" , och då skulle man skicka någon kod till go@blogger.com. Men hur då?
Jag kan väl inte skicka mail från mobilen? Eller kan jag de? Fattar ingenting... Man skulle ange server och grejjer, hur vet jag vilken server jag ska ange. Har jag ens en att ange?

Känner mig lite blogger-blåst... ;-)
Så - Anna-Lill, Fredrik & Marit! How to do??
Nu trycker jag på Ctrl C... bara så att ni vet... ;-)

4 kommentarer:

Liza sa...

Kom på hur jag skulle göra det där just idag faktiskt...

Provade att konfigurera min mobil genom att beställa hem mina e-postinställningar ifrån telia.se och sen maila till go@blogger.com sen fick jag svar att det inte funkade med min mobil!

Men ja, då gick jag in bland inställningarna på min blogg och hittade en flick som hette e-post & mobil, där nere kan du välja din adress du ska maila till. Sen mailar du från din mobil till den mailadressen och då hamnar det direkt på bloggen.

Hängde du med eller var jag för rörig?

Fredrik sa...

Du kan även MMS:a till den där e-post adressen från mobilen.

Maud sa...

Hej Liza!
Glöm inte bort maila korten
//
Tjat Maud

Liza sa...

Men Maud! Jag måste ju få veta din e-mail, annars kan jag ju inte maila! =)
- Maila mig på liza.sandberg@live.se så skickar jag korten tillbaka... =)
Kramar
Liza