fredag 3 oktober 2008

Wallmans Köpenhamn... åh!

Gårdagskvällen spenderades på Wallmans Köpenhamn, vilken jäkla kväll! För det första tar det bara 1 timma att ta sig från Helsingborg till Kph (ok, lite drygt en timma...) Bara det var guld värt.Sen ankom vi till Cirkusbygningen (kan hända att detta är felstavat, har aldrig varit ett ess på danska direkt) och den första jag ser är Hasse Wallman som står utanför och tar i hand. Han var ju och kollade in oss kvällen innan och helt otippat kände han faktiskt igen oss. En smula surprisad mottog jag hans lilla omfamning och klev in i byggnaden.
Alla artisterna stod och tog emot oss, och där, snyggast av dem alla stod Maja. i långt rött hår och ja, wow.... Reaktionen blev helt underbar. Hon blev toköverraskad av att se mig och vi stod och kramades och hoppade om vartannat...
Sen började showen. Jag finner knappast ord för det vi fick se. Byggnaden i sig är som ett mindre Globen, runt och med 6 etage (tror jag). Det var som att gå på en West End Musical och man blev helt hänförd av att allt var så storslaget. Med 20 man i ensemblen blev det minst sagt mäktigt när körpartierna kom igång. Storslaget som sagt.
Och Maja, hon fick briljera rejält i finalnumret. Shit, va hon sjunger bra, den lilla människan. Helt sagolikt. Jag gjorde inte annat än pekade och skrek "Hon är min kompis!!! Hon är min kompis!!!" Man blev minst sagt peppad inför sin egen Wallmans-helg som väntar. Men en sak kan jag säga. Köpenhamn är i en klass för sig, det går inte att jämföra den här produktionen med någon annan i koncernen. Den spelar i cirkusdivisionen, all alone!

1 kommentar:

Patrik Rasmussen sa...

Det var så jäkla bra! Fast du var snyggast av alla på hela stället. Shit vilken gala brutta du var. Köss