fredag 31 oktober 2008

Restidsgaranti - ansökan skickad!

Jag har gjort det! För första gången någonsin har jag ansökt om restidsgaranti hos SJ. Jag är så infernaliskt trött på alla dessa jäkla förseningar. Igår råkade jag ut för en till - igen. Över en timma extra blev det denna gången och där satt jag och rullade tummarna i Skövde.
Och det har gnagt i mig så länge, att jag vill säga ifrån och sätta ner foten så det hörs.
Det finns verkligen en anledning till varför jag sätter mig på Swebussarna - För att de alltid är i tid!!!!! De må ta längre tid, men de är alltid enligt tidtabell.
Så nu gjorde jag det. Ansökte om att få ersättning för min resa. Jag struntar i vad jag får, det kan vara en begagnad stol från ett godståg, bara jag får något. Jag vill att min åsikt ska ha hörts. Jag tycker inte att det är ok, när man har betalt 1000 spänn för en biljett, att inte komma i tid.
Va hände med ersättningsbussar? Förbetalda taxis? Bussar och tåg som väntar in?
Varför i helskotta ska jag aldrig få komma i tid för? Ligger det någon slags tågförbannelse över mig tro? Teorin börjar faktiskt te sig sann, jag har verkligen varit med om alla sorters förseningar - alla.
Nej, nu satte jag faktiskt ner foten. Jag har i alla fall ansökt om ersättning. Får se om det händer något. En sak är i alla fall säker - det lär dröja länge innan jag sätter mig på ett tåg igen...

Inga kommentarer: