fredag 17 oktober 2008

Röd som en höstdag!


Så har jág då varit hos frissan, eller i detta fall - frisören. För det var en manlig sådan som penslade, kletade och krämade tills hela jag var inpackad i färg. Tänkte prova en lite mer nedtonad variant av färgen den här gången. Inte lika tomatröd utan mer lite höstig, om ni förstår min metafor. Och frisören klarade biffen. Sen kan det ju diskuteras huruvida jag kan ta kort på mig själv eller inte. Men man ser j färgen i alla fall. Det är ju det viktiga!
Sen måste jag bara få byta ämne. Tittade på kvällsöppet med Ekdahl igår på tv4 och fick mig en rejäl besvikelse serverad rakt upp i fejjan.

Katrin Zytomierska (fd Shulman) har blivit programledare för Idol Eftersnack på tv400 och i förra veckans program antydde hon att Jesper åkte ut på grund av att han var "lite bögig". Detta står hon och säger i ett tv-program som ses av miljoner ungdomar i sverige. Hon menar på att "lite bögig" är ett positivt uttalande och att i Stockholm, där är det till och med bättre att vara "lite bögig". STOCKHOLM???? Jaha, men resten av glesbygden då? Vi som bor lite utsocknes?? Hos oss kan barn och ungdomar bli mobbade för att de är "lite bögiga", det skriks och skrivs "jävla bög" lite här och där. Ungdomar utanför Sthlm förstår inte det här med att vara "bögig" - att det skulle vara bätte än att inte va det. Och va har hon för makt att bestämma vad som är bättre eller sämre??? Jag blev vansinnig.
Hennes svar när hon fick frågan om hon inte borde ta ansvar när hon ikäder sig rollen som programledare och förebild för ungdomar var - "Nej, det stod inget i mitt kontrakt om ansvar..."

Hur dm får man bli?? En tjej som jag faktiskt trodde var riktigt smart blev med ens stenkorkad. Klart man har ett ansvar när man står inför en miljonpublik och ska agera en objektiv programledare. "Jag är ingen utbildad programledare, jag vet väl inte hur det ska vara" var också en klyftig replik som kläcktes.

Tråkigt på en tjej som jag faktiskt trodde var smart på riktigt...


3 kommentarer:

Oskar sa...

Gillade dig innan men efter det inlägget gillar jag dig lite mer. =) ps. Gillar hårfärgen
Kram från andra sidan jorden

anna-lill sa...

Hon är inte smart, hon vet bara hur man snackar... Jag håller med dej, bra förebilder är så viktigt!

Liza sa...

frågan är om hon ens vet det... Idioter finns det tillräckligt av. Åh, gudars - nu bir jag förbannad igen!!!!
Hoppas att du har det bra i Sydafrika Oskar, måste vara fantastiskt att göra något så meningsfullt.
Men Katrin, hon kan dra åt skogen!!!!