torsdag 30 oktober 2008

Hem till Helsingborg

Patrik kör och jag leker med telefonen, skummast ansikte vinner....

Igår åkte jag från Sthlm och gled in i Borås på en snabbvisit. Alltid lika mysigt att komma hem till familjen... Där är det verkligen full fart på morgonen.
Alla äter, duschar och går på toa på samma gång. Men då känns det liksom att man är hemma. När man vaknar av att ingen försöker vara tyst för att någon annan sover eller för att Tv:n med Nyhetsmorgon står på full fräs i köket. Då är det bara att ta sig upp, svepa in sig i sin alldeles för stora Sagaform-morgonrock för att sedan styra kosan mot köket där det garanterat finns 12 koppar kaffe i bryggaren, trots att vi bara är fyra... Men gudars va jag gillar det! Och sen sitter man där och vaknar ikapp med att man sörplar upp kaffet och spanar in mamma när hon sminkar sig med en spegel som My gjorde i slöjden för säkert 10 år sedan...
(jag tar en stund på mig när det gäller just vakningen, det brukar ta hela mammas sminkning ungefär...)

Sandbergsfamiljen håller samma mönster som alltid, och det är det som är så härligt med att komma hem...
Men - nu är jag i mitt andra hem på Sadelmakaregatan i Helsingborg. Klockan 09.00 kom Patrik och hämtade upp mig utanför Hallonvägenhuset och sen bar det av mot Skåne och ännu en helg på Wallmans... Vilket gött liv jag lever! =)

Inga kommentarer: