torsdag 9 oktober 2008

Update, zzznark....

Ja, jag är en dålig bloggare. Bra bloggare bär med sig sina laptops vart de än går för att kunna berätta om det senaste. Halvkassa bloggare som jag lämnar datorn hemma. För tungt helt enkelt...
Men nu blir det en snabb update om veckans bravader och sen kommer jag igång igen...

I lördags hade jag vänninor på besök - Sofia och Sevim från Trollhättan. Underbara bekantskaper som jag gjort via lika underbara Sunwing. Så, de var och kollade show, åt gott och sen låg vi uppe och pratade halva natten... Det var länge sedan jag hade ett riktigt "sleep-over-party" men nu blev det så. Jättemysigt! Speciellt som de hade med sig en underbar liten present till mig. En "Friends-tavla" där de hade pysslat in små foton på oss under själva bokstäverna FRIENDS, fint!
Dagen efter samlade tonvis med vuxenpoäng när vi gick och såg den ganska ångestladdade föreställningen - Fadren, på Helsingborgs stadsteater. Tyvärr kändes det i ögonen att vi hade haft ett litet "sleep-over-party" under den 3 timmar långa föreställningen...
Sen blev det en liten tripp hem till Dalsjöfors innan jag dagen därpå satte mig på Swebus Express för att ta mig upp till Sthlm för att åka på "otrohetsfärjan" med min karl.

Det var mitt första Swebus-åk på ett par år och i det stora hela var det bra, med undantag för mamman i sätet framför mig som envisades med att spy i en påse under stoppet i Norrköping, en minut efter "spyet" tar människan upp en telefon och berättar med ögonen rinnandes och spyhostan i halsen om scenariot på ett språk jag inte förstod. usch...

Men sen åkte jag båt då, jag och halva PRO (pensionärernas riksorganisation). Man kan väl säga att jag sänkte medelåldern med 50 år. Men kul var det. De kanske inte klappar högst och tjoar mest men det lyser i deras små ögon när de får kolla på show. Och Andreas och gänget var lika duktiga som sist. Lite bättre till och med, de var gladare och lättsammare. Ja, det va riktigt, riktigt bra. Sen var det ju underbart att träffa Andreas igen... såklart =) Men underbart är kort och två dygn på Cinderella spang verkligen iväg.

Det var meningen att jag skulle ta nattbussen hem till Hbg vid 23.00 så jag hade lite tid att slå ihjäl fram till avgång. Så jag besökte helt sonika Golden Hits på Kungsgatan. Där jobbar en massa polare till mig. Rickard, Marit och Jonas... Det var så kul att se dem. De rockade verkligen fett. Med mig hade jag min kompis Stefan som jag inte träffat på ett bra tag, så jag var dessutom igott sällskap. A Golden evening helt enkelt!

Sen bar det iväg med nattbussen och klockan 06.15 kunde jag ses vandrandes på Helsingborgs gator. Hemåt för att slänga mig i sängen ett par timmar... zzznark.... somnade med kläder, smink och allt. Och nu sitter jag här. Nyduschad, men med ytterligare ett litet sämnbehov att mätta... En timma bara, en timma... zzzzzznnnnnnnnnnnnnnnnnnark.....

4 kommentarer:

anna-lill sa...

En bra bloggare har en mobil man kan blogga ifrån;P

Liza sa...

D har en poäng där... måste kolla hur det där fungerar...

Marit sa...

Det är väldigt smidigt att blogga från mobilen! Kul att du kom och hälsade på! Kram

Liza sa...

Nöjet var helt på min sida. Du är underbart duktig Marit!!!