fredag 31 oktober 2008

Spara som Pippi

För ungefär två veckor sedan kände jag att det var dags att ta tag i mitt liv.
Jag måste börja spara... Ja, jo - Jag sparar ju redan litegranna - sparkonto på banken, lite fonder och sånt, men jag kände att jag liksom ville lägga undan pengar mer fysiskt. Så jag gjorde slag i saken och skaffade mig en burk, och inte vilken liten sketburk som helst.
Jag tänkte "outside the box" och köpte en med Pippi på, en stor dunderburk, med en cool ekonomiskt tät brud på.

Tänker jag stort, blir kosingen större tänkte jag... Vi får väl se om jag lyckas, men tanken är i alla fall riktigt god... (tror till och med att det är en kakburk som jag har köpt... ;-))

2 kommentarer:

Sara Persson sa...

Ja, det är väl Pippis kakburk som man kan ha kakor i :-)

Men självklart ska hon vara förebild till att få ihop pengar. I somras var det rätt härligt att få vara henne för en stund!
Dock det där med starkast i världen var det svårare med. Men som tur var utmanades aldrig :-)

Britt-Marie sa...

Hej Liza! Vet inte om du minns oss, men vi är Emma Lewins dopfaddrar; Britt-Marie (och Petter) från Frösön...Följer din blogg, jätteroligt att du hittat rätt med Wallmans.
Du är dig inte riktigt lik, du har blivit så smal och är otroligt snygg (det var du förut med, men Petter hade svårt att känna igen dig faktiskt).

Tänkte ge dig ett spartips till -- vi har haft ett sparknep många år; sparat 10 kronor i en 1,5 liters PET-flaska. 10-kronan går precis i, men inte ur och när flaskan är full så blir det 10.000 kronor -- suveränt att ha i bakfickan ju, bra reskassa! I Pippi-burken kan du ha alla andra mynt ju!
Lycka till i livet Liza! Keep up the good work!
*kram*