lördag 11 oktober 2008

Flowin!

Inte helt smidigt kanske, men det är bara första gången än så länge...
Japp, en ny träningsfluga har tagit sig in på Sadelmakaregatan 5A. Flowin. Det är min kollega Håkan som sålt på mig en matta som ska "tona" kroppen. Jag har ju lite svårt att gå på gym. Seriöst, sitta i svettiga maskiner och pressa en hit och en dit samtidigt som man försöker ignorera den sjudande prestationsångest som infinner sig när alla solbrända, hyperfita och snygga gymtjejer smidigt och utan en endaste droppe svett stönar fram en OH! AH! UGH! när de kör maskinerna på kilon Liza Flugvikt inte ens kan drömma om...
Inte min bag.
Klasser är en annan sak, då studsar jag och hoppar som ingen annan, men min muskelmassa vill jag hålla för mig själv. Så därför... Flowin.

Det går ut på att träna med sin egen kroppsvikt och liksom "glida" på mattan passet igenom. Lite svårt att förklara. Jag ska ärligt erkänna att jag var ganska skeptisk till en början. En matta och lite skumgummiplattor??? Kändes inte helt nytt. Men nu när jag har provat. Äntligen! En träningsform som faktiskt passar mig. Jobbigt som attan, men det är bara jobbigt i 20 minuter, för så långt är passet.
Mest gillar jag killen på instruktionsvideon som på en mycket typiskt svensk engelska uppmuntrar mig med "GOOD!" och "WORK IT!" och "YOUR DOIN' GREAT!". Det gillar jag. Känns skönt att någon uppmuntarar mig oavsett hur kass jag är, det peppar mig.
Jag kan ärligt säga att det här är en träningsform som jag INTE kommer att ge upp. Och det vill inte säga lite... Let me flow!

Inga kommentarer: