måndag 13 oktober 2008

Hemma i Dalsjöfors!

Jag städar farmors purpurfärgade bil!
Efter showen i lördags tog jag ett snabbt beslut om att åka hem till Dalsjöfors ett par dagar. När jag tidigare på kvällen började räkna på veckorna, kom jag fram till att om jag inte åkte nu skulle det dröja till mitten av november och det kändes lite långt. Så kl 09.53 igår satte jag mig på tåget och åkte hemåt. Resan inkluderade ett stopp ett Göteborg på två timmar. Jag passade på att ringa två saknade gamla vänner från Wendelsbergstiden - Anneli & Annika. Två timmar bara flög iväg och jag insåg när jag satt där på Espresso House och babblade på om allt och ingenting, hur mycket jag saknar dem. Måste börja åka till Göteborg lite oftare...

Senare fram mot kvällen tog pappa och jag tog en liten promenad ner till farmor. Det var en märkbart piggare liten tant som mötte oss i dörren och det kändes riktigt bra, äntligen börjar hon komma tillbaka! Lite äppelkaka och kaffe klämde vi ner. (knappt en timma efter min lillasyrra My's stekta torsk med smält smör, stekt lök och potatispress)
Farmor måste ju alltid bjuda på något och jag är inte den som säger nej till lite hederligt okynnesätande. Att komma hem är alltid trevligt och gödande =)

Söndagskvällen spenderades sedan på gammalt gott Sandbergs-vis. Lite te, lite Riesen och en DVD med Morden i Midsomer. Mamma och pappa har ALLA filmerna och intar varje söndag fåtöljsposition för att följa ytterligare ett par brutala mord i det snart utrotade countyt (det måste ju vara så, det gör ju inte annat än mördas i det där området) Midsomer. Inte mig emot. Jag gillar också engelska deckare. Jag är ju liksom uppfostrad i andan...

Nu har jag precis städat farmors bil. Den har lånats ut till min familj medan hon har varit dålig, men nu när hon är bättre så ska den tillbaka och jag fick det delikata uppdraget att städa. Så jag har dammsugit, dammtorkat och tömt bilen på diverse gamla parkeringskvitton...
Idag ska jag och farmor ha en heldag tillsammans, så det gäller att hennes lila (lila som färgen - jag har inte skrivit fel) vrålåk är fint när jag hämtar henne... fortsättning följer...

Inga kommentarer: