torsdag 15 januari 2009

Vad blir det för mat?

Här sitter jag och alla andra är ute på stan och svirar. Patrik fyller år imorrn så det skulle visst firas ikväll, något som jag var tvungen att säga nej till. Jag måste få hela rösten tillbaka, och då tar jag inga risker över huvudtaget. Imorgon kommer mamma och pappa samt en massa kompisar till dem, och då vill jag vara mitt allra bästa jag. Så nu åker tekoppen och honungen fram iegn. Kurera, kurera. Men jag är faktiskt bättre, så om det går i den här takten kommer min stämma att vara tillbaka imorgon. Håller tummarna!!!
Och efter ett besviket genomläsande att tv-tablån så har jag nu bestämt mig för att plöja igenom ännu en Lars Molin-film... Potatishandlaren med Rolf Lassgård ligger högst upp på listan...

Dock finns en ljuspunkt ikväll, Vad blir det för mat? med Per Morberg. Jag gillar hans råa sätt att laga mat. Han slänger och dänger och smaskar och smakar. Det blir liksom på riktigt. Kl. 21:00 är det dags på tv4 plus.
Nu ska jag äta min för kvällen ihopslängda specialare, blodpudding... mmm =)

7 kommentarer:

Sara Persson sa...

Tips från Mig: Jag brukar köra blodpudding på hårt bröd. Ja, rå då förstås. Det är gott!

Liza sa...

aha!! låter gott. tack för tipset sara! =)

Anonym sa...

på tal om blodpuddig så kom jag att tänka på en gång när du och jag hade blodpuddingsrace i skolmatsalen på bäckäng, haha.. shiiiit vad vi tryckte i oss! men gott var det!

Liza sa...

hade vi??? jag minns inte, men jag kan verkligen tänka mig att vi gjorde det. Blodpudding och potatisbullar, eller hur??? ;-)

Anonym sa...

Hej Gumman!
Lycka till med rösten.
Hälsa Göran o Monika.
Jag har letat efter Dvd boxen med Lars Molin var är den köpt???
Kan man få bli tipsad
//
Maud

Liza sa...

Mamma köpte den på Åhlens tror jag. Där borde den finnas. Alla klassisker är med. Riktigt bra!! =)

Anonym sa...

Tack Liza, skall kolla. Lycka till
i helgen. Vi skall på kryssning Fira Jalle som fyllt 60.
Dess värre inte på Cinderella denna
gång.
Kram
Maud