tisdag 13 januari 2009

Hemma från Färjan!

Jag och vinnaren Classe ler ikapp...
Och så var man hemma igen. Efter 5 timmar på tåg sitter jag åter i min etta i Helsingborg, och det känns skönt. Jag saknar ju Andreas såklart, det har varit två riktigt mysiga dygn ombord, men det är alltid skönt att komma hem... och nu ska jag kurera mig. Imorrn blir det till att vara tyst hela dagen lång så att den här förniklade hesheten försvinner. Så - te, isolering och tysthet, det blir receptet på min morgondag. Tillsammans med Lars Molin-boxen jag fått låna av Andreas (som han fick av mina föräldrar i julklapp och som han rekommenderar varmt) ska jag nog kunna vara fit for fight inför helgens Wallmansjobb.

Och en vinnare av Seniorchansens första deltävling korades också tidigare idag.
Det blev Classe från Sandarne utanför Söderhamn som framförde ett mycket karismatisk version av låten "Gösta Gigolo". Skitbra var det!!! Men det var faktiskt alla de tävlande, alla hade något speciellt och det kändes som om alla bar på en stor portion rutin och trygghet. Allt detta tillsammans med det kalasduktiga livebandet BBK gjorde att vi fick till en väldigt avslappnad och skön stämning vid Lilla Scenen.

Seniorchansen var faktiskt så rolig och så givande att jag redan längtar till nästa måndag. Underbart!! =)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kanske skall ställa upp i
seniorchansen????
Kram
Maud

Liza sa...

Ja, Maud, det tycker jag! ;-)
Kram