tisdag 27 januari 2009

Seniorchansen, tredje resan...

Så var den tredje och näst sista deltävlingen av Seniorchansen 2009 avslutad. Lika rafflande som vanligt. 6 artister, alla nervösa och alla förväntansfulla inför vad tävlingen skulle ha i sitt sköte. Nytt för den här deltävlingen var också tillökningen i juryn. Både Andreas och Gunnar fick sitta med Lasse och konferera och ge utlåtanden likt Idoljuryn efter varje framträdande. Och de skötte sig med bravur! Andreas tog rollen som den publikfriande jurymedlemmen som fick publiken att skratta med kvicka, snälla kommentarer och Gunnar med sitt enorma ordförråd formulerade så konstnärliga komlimanger att jag knappt vågade mig på att fortsätta mitt programlederi...
Och Lasse var som alltid rutinerad och gav smakprov på både anekdoter och lustigheter.

Och i dagens final fick till och med jag sjunga en liten bit. På Lasses begäran blev det "Du är min man" och publikens alla något äldre herrar fick sig ett par flirtande ögonkast sådär på eftermiddagskvisten...
Riktigt kul att få agera pausnummer, men sen märker man också vilken otroligt tacksam låt det är att köra. Den har inte legat på Svensktoppen i hundra år för intet...
Vann dagens final gjorde ett man kallad Kjell Höök, med en kvinnotjusande version på "Save the last dance for me". Han fick damerna i publiken att glittra lite extra helt enkelt...

Min favorit var dock en helt annan. Hon hette May-Britt och framförde min gamla auditonlåt "When your'e good to mama". Helt underbart, lösögonfransarna var på och glittret var ett faktum. Showen har nu anlänt till Seniorchansen och det hyllar jag verkligen!
Nästa vecka är det den sista deltävlingen och sen återstår bara "Le Grand Finale!!!"

Skepp OHOJ!!!

Andreas & Gunnar tillsammans med dagens vinnare Kjell...

...Och jag tillsammans med May-Britt...

Inga kommentarer: