onsdag 5 november 2008

Valvaka & Celine...

Sitter och pöser och kollar in Filip & Fredriks valvaka... Det känns nästan som uppesittarkvällen innan julafton, lite spännande och viktigt. Finns det en vaka är det klart att man ska vaka, så här ska vakas - så länge jag orkar förstås... Jag är ju inte jordens nattmänniska precis, but I will do my best!

Har laddat hos Evelina hela kvällen. Pizza, brieost, kex och kladdkaka. Detta toppades med lite rödvin och det bästa - Celine Dion, Live in Las Vegas. A new day...
Jag är inget inbitet Celine-fan, men holy manoly vilken show! Okej, lyssna på det här. Det är osannolikt i sin helhet, jag vet, men lyssna.... jag menar läs...

De har alltså byggt en teater, en arena i Vegas BARA för detta ändamål. 4000 åskådare, 6 dagar i veckan, i 5 år. De har världens största tv-skärm i fonden, bara den kostade 10 miljoner DOLLAR! 56 galet bra dansare studsar omkring och producenten för hela spektaklet är en kille som heter Franco, som är typ huvudproducent för Cirque de Soleil. Celine sjunger alla sina hitar med världens klang och precision och jag köpte rubb och stubb. Inte för dess verkliga pris dock... Kan ni gissa vad hela produktionen kostade????

300 miljoner DOLLAR!!!!!!!

Det är så sjukt att det blir ofattbart. Jag kan inte ens föreställa mig den summan pengar.
För en enda artist... Där kan man snacka gala... Men bra var det. Bra så in i bänken. Jag ryser fortfarande. Men nu - nu håller vi på Obama!

Inga kommentarer: