tisdag 11 november 2008

Jag bakar!

Efter en händelserik dag bestående av ett litet luggklipp (superlitet, but still...) , middag hos farmor med Molly och Tess samt en tripp med mamma för att köpa rör till den nya butikskassan hamnade jag till slut hemma i Dalsjöfors och fick äntligen sätta igång med min favvosyssla. BAKA!!!
Jag kan ju inte göra det i Helsingborg. Har ingen elvisp och utan en sådan blir det mest krångligt. Men den kommer, vispen alltså! Och sen baket, julbaket!!

Men nu i alla fall, har den första kakan hamnat i ugnen. En banankaka á la Liza.
Extra saftig, extra asgod! Nästa projekt denna afton kommer att bli en Morotskaka á la My, det blir spännande. Hennes eget recept, det ska tydligen vara ruggigt bra!

Jag njuter verkligen när jag får husera i ett riktigt kök med riktiga maskiner och redskap -
I LOVE!!!
Har precis bestämt mig för att min drömkök ska se ut som Leila Linderholms. Massa färg, form och bakdoft!!!

Kan ni se mig där istället för Leila, vispandes, knådandes, smakandes, mmmmmandes.... ;-)

1 kommentar:

anna-lill sa...

Va kul, det är exakt vad jag gör idag också- morotskaka!
Älskar också att baka!