söndag 2 november 2008

Kevin!

Jag är inget jättefan av IDOL, men nu när jag satt och tittade på reprisen så blev jag faktiskt berörd. Av Kevin.
Han kommer från Malta, har bott i Sverige i 9 månader och lever sin IDOL-dröm fullt ut. Han står och sjunger "Lyssna till ditt hjärta", en svensk schlager med svensk text och gör det helt fantastiskt. Han har en röst som kan bära hur långt som helst och han levererar de svenska fraserna som om han tror stenhårt på varenda ord han sjunger. Han gör det bättre än Friends och han sjunger på det svenska språket som om han aldrig gjort annat. Snacka om att leverera - i IDOL!
Kevin, Alice & Bagge - de är behållningen av hela programmet!!!

1 kommentar:

Sara Persson sa...

HAN ÄR EN IDOL, han måste vinna!

Shit, han är den enda som leverera genom rutan. Jag lutar mig lugnt tillbaks i soffan och njuter.

Den adra som sjunger gör mig nervös mellanåt och då är de inte en idol för mig.