måndag 17 november 2008

Radio-duracellen!

Idag har jag och Evelina pratat i radio. Radio Båstad. Klockan 08:00 på morgonen!!
Ogudaktig tid... Att åka hemifrån klockan 07:00 kändes konstigt, jag kände mig som en gammal skrumpen slajmklump. Vi var båda duktigt trötta när vi headade Evelinas stora familjebil mot Båstad och radiostationen. Men när vi väl kom dit fylldes vi av en slags energi. Radiovågorna kanske... ;-)

Meningen var att vi skulle prata om Wallmans i Helsingborg och det tycker jag att vi lyckades med. Jag pratade som om jag aldrig fått öppna munnen förr, som om den liksom varit låst i 25 år - orden bara vällde ut....
Värsta Duracellkaninen. Med göteborgsaccent!!! Vart kom den ifrån???
Men det är alltid ganska jobbigt att höra sig själv prata, speciellt om man kommer från Borås. Västgötska uppblandat med någon slags fejkgöteborgska känns inte helt coolt....
Men! Sändningen var riktigt kul. Vi kände så oss nöjda med vår insats när vi styrde ut från parkeringen att vi bestämde oss för att åka till Familia och shoppa lite. Evelina shoppade balla kläder och jag shopp... nja, investerade i toapapper, diskmedel, sköljmedel och tvättmedel. Så firar jag, med att storhandla aptråkiga basvaror... ;-)

Ska försöka lägga upp vår lilla radioinsats, så snart jag har klurat ut hur man gör...

Inga kommentarer: