torsdag 13 november 2008

4 saker man inte ska göra om man vill verka proffsig på jobbet....

Första onsdagen för Liza Sandberg i Wallmansvärlden kanske inte blev min mest lyckade arbetsdag so far.
Ibland undrar jag om mitt huvud verkligen sitter på axlarna eller om det har hamnat någon annanstans... det känns mer troligt att det snarare släpar efter mig i något slags billigt hampasnöre... Ungefär så stabil kände jag mig idag.

Jag kommer till jobbet vid tre (ska oxå nämna att jag idag steg ur sängen vid ogudaktiga 05:00 på morgonen, my god... ) och börjar med att locka min peruk. Jag svettas ju så inåt helsike att jag måste locka superduper-funky-frizzy-glamour-peruken minst en gång i veckan. Detta lilla, och mycket tråkiga arbete tar mig ungefär en timma. Då kan man ju tycka att det är läge att parta upp den tiden lite. Ta med en bra skiva att lyssna på till exempel, eller en talbok kanske???
Men inte Liza, ne ne... Där sitter den lilla flickan som har huvudet i hampasnöre och lockar hår och stirrar in i väggen. Inte ens en kaffekopp har jag vett att ta ner - förrän det har gått typ 40 minuter... Jag säger bara - Gökboet. Jag blir så trött på mig själv...
Nu då, den lilla listan.

4 saker man inte ska göra om man vill verka proffsig på jobbet:

  1. Inte komma ihåg texter. Att ta sig en "konstnärlig paus" är inte helt okej i alla lägen. Speciellt inte när pausen blir lllllllllllllåååååååååååååååång och man inte kommer på förrän efteråt att "Aha, här skulle jag ha pratat...."
  2. Inte börja gapskratta (UTAN ANLEDNING) mitt under eller precis innan poängen av ett skämt. På scen!!
  3. Inte stå och nalla bröd i köket i varje ledig paus... eller ja, tagen paus...
  4. Inte smörja in överkroppen med "shimmering bodylotion" - med skjortan på... Slutresultatet blev allt annat än "shimmering faboulus" - snarare milkening kladdious....

2 kommentarer:

Sara Persson sa...

Du är väl för rolig!!
Kan faktiskt se dig framför mig!

Ni jobbar rätt mycket nu så då är det okej att hänga huvudet kvar i logen ibland innan man går ut på scen eller hos gästerna :-)

Kram

Oskar sa...

Låter som det går bra nu moster! =) haha, du e ju för rolig