torsdag 20 augusti 2009

På Torpa ..

Solen har värmt oss idag ... Den lyste så pass att jag och Hanna bestämde oss för att göra en utflykt. Inte så långt ... men en utflykt. Jag kom på den sinnrika idén att vi skulle ta bilen till Torpa Stenhus som ligger ungeför 20 minuter från Dalsjöfors. Så vi packade korgen full med wraps, pannkakor, kaffe, frukt och kakor och tog oss ut. Det var vi och alla pensionärer. Mycket trevligt ... Så där satt vi i varsin brassestol och timmarna bara flög iväg ...
De flög iväg så pass att jag nu i slutet av dagen har förvandlats till en världskarta i ansiktet. En pandaliknande världskarta. För solbrillorna var på hela dagen lång ... smart drag Sandberg ... inte så kanske ... så nu är jag röd och vit, helt blandat ... Men de va en fin dag, så jag får helt enkelt bara gilla läget. Sol, prat och fika ... jag har inte rört mig en tum idag ... de är mysigt ...

Inga kommentarer: