fredag 7 augusti 2009

Jag är bäst på...

Jag har en grej som jag faktiskt måste erkänna att jag är ganska så bra på. Nästan grym faktiskt ... Så där bra så att det ändå inte blir kaxigt än om man säger det högt och tydligt 10 gånger. Så bra är jag på den här grejjen. Jag vet inte om det är något att vara stolt över, men strunt i de. Jag är bra på de. Faktiskt bäst i min klass, i min egna division. Har alltid varit och tror att jag så kommer att förbli ...

- Jag är bra på att unna mig ...

Jag kan skapa mig ett behov för allt. Istället för att säga att "Jag vill ha!" säger jag att "idag kan jag få unna mig... " eller "jag skulle behöva..."

Här är min topp 5 "Liza unnar sig ofta..." -lista.
  • Kanelbullar (det finns inte ett klockslag på dagen som jag inte är värd en stor, härlig, nybakad kanelbulle... helst med en god latte och ett grymt magasin till ...)

  • Plagg från Gina Tricot ( saker under 200 kronor känns knappt när man handlar, det är när frekvensen blir hög som de kan bli lite dumt ... men va tusan?? jag kan gott unna mig en liten tröja för ynka 149 spänn... i alla fall någon gång i veckan... eller??)

  • Latte ... (det unnar jag mig så fort jag får tid... på Espresso House i Hbg hade jag min standardbeställning som jag unnade mig i princip varje dag, en stor latte på lättmjölk!!)

  • Tidningar ... (säg ett månadsmagasin som jag INTE köper ... Jag har dem alla... men!! jag läser dem också, från pärm till pärm...)

  • Marabous Premium 70% choklad ... (det finna ingen kommentar, måste man så måste man...)

Så här om dagen unnade jag míg något utanför min lista. Något som jag faktiskt letat länge efter men inte hittat ... (ni ser, jag skapar mig ett behov... men skit i de nu...)
Jag har utökat min skosamling (som redan är enorm... efter 8 månader på Gran Canaria kom jag hem med 16 par skor... ni kan ju tänka er hur den kompletta skogarderoben ser ut) med ett par fantastiska högklackade stövlar i svart skinn med Peter Pan -skaft ... ni kan se dem här ovanför, de är underbara!!
De får mina pygmében att nästan, nästan se lite långa ut ... Åh, vad jag gillar dem! Hejja mig, jag unnar mig ... och de var jag värd, fy fanken!!

3 kommentarer:

showgirl sa...

FINA!!! Åh va härlig du är! Jag känner igen mig lite hos dig. Jag anser att livet är för kort för att inte njuta av det goda som finns!

KRAMAR

Liza sa...

Helt rätt!! Vår vänskap kan bli en dyr historia ... UNDERBART!!! ;-)
Kramar...

Dejo sa...

Vilka spiror! Lyllos den som gifter sig med dej!! Eller vänta nu? Det är ju jag :). Kram på dej Liza