söndag 30 augusti 2009

Ett dygn med Sofia ...




Igår efter jobbet tog jag bilen till Trollhättan för att hälsa på underbara Sofia. Vi har gjort mycket tillsammans. Delat lägenhet på Gran Canaria, upplevt Thailands långa, vita stränder och ätit fantastisk mat på Mandala i Gamla Stan på Rhodos. Vi har följts åt hela min Sunwingtid och det är jag så glad för. Herregud va jag har skrattat de här två dagarna... Min mage värker. Och att Tomas, Sofias kombo hängde på hela vägen gjorde inte saken sämre. Jag har blivit bjuden på tre-rätters, fått se Trollhättans mycket intressanta uteliv (jag var fullkomligt slut efter alla intryc när vi ramlade in kl. 03.30 inatt, herregudars... ), jag har ätit korv på legendariska Ammis och idag har vi sett "fallpåsläppet" .... Det är alltså när de tar upp fördämningen i kanalen och vattnet fullkomligt vräker ner över berg och sten. 300 000 ton vatten ... Det är mycket vatten de... Otrolig helg. Tack både Sofia och Tomas!!

1 kommentar:

Bittan sa...

vilken otroligt underbar färg du har fått på håret :-) Önskar jag var lika modig som du! kram från en som är inne o läser din blogg varje dag.