söndag 9 augusti 2009

Nu!! Nu gäller de!

Så var ytterligare en dag till ända ... men ikväll kommer jag att somna på en soffa ute på Lidingö i Stockholm, istället för i flickrummet i Dalsjöfors. Min vän Lorraine låter mig husera här. Så inatt är det jag, hon och en skön liten hund som ska dela rum. Och imorgon ska jag på äventyr ... jag ska dansa. Och inte för vilka som helst ... Det blir Bounce Summercamp, något som jag suktat efter i flera år, men aldrig kunnat delta i. Och ja, jag är faktiskt riktigt nervös, riktigt, jäkla tokpirrig. jag tycker att de är så otroligt duktiga. Bara att få ta klasser för dem känns riktigt lyxigt... Men!!!
Jag har inte tagit en klass sedan 1800-frost och de är väl på tiden kan man tycka, med jobbet man har och allt... Och tills idag skulle jag faktiskt ha tagit mig igenom det här äventyret helt på egen hand, men så kom räddaren i nöden, min gamla vapendragare bland Gran Canariska mojitos, Rhodosiska stenstränder och snötäckta Sälen-snögubbar - Rickard och anmälde sig, heroiskt. Så nu är vi två som ska stå med darrande ben utanför Balettakademien imorgon eftermiddag och med skräckblandad förtjusning anmäla oss vid inskrivningen. "Hrmmm... De är vi som är Liza och Rickard, ja vi ska vara i HH 30+ B..."

HH= HipHop. 30+ = ja, ni fattar, de e vuxengruppen vi snackar om... B=inte en b-grupp utan grupp nummer två i samma klass ... Så ser det ut. Måste dessutom stå sjukt långt fram i salen eftersom jag nästan är lite halvblind ... de e inte som senast man dansade ... när man fortfarande såg att man gjorde de... eh.. 2005 ...

Men nu gäller de! Nu är nu!! Jag ska dansa som en liten tokstolle den här veckan och trots all nervositet så ska de bli så otroligt roligt, lärorikt och framför allt - inspirerande. Jag längtar redan tills imorgon. Med andan i halsen och mysbrallerna på höften ska jag groova som en liten... ja, som en liten ... ja, va sjutton, något litet... Håll alla tummar för mig, jag kan utlova coola HipHop-pics imorgon. De här blir grymt!

2 kommentarer:

Pappi sa...

Åh Liza! Vad underbart... skriv skriv skriv och berätta. Jag har aldrig tagit ett danssteg men när jag såg dessa underbara dansare önskade jag av hela mitt hjärta att jag någon gång i livet skulle få lära mig men vågar inte åka på deras summer camp...
Du och älskade Rickard kommer att "äga" dansgolvet. Krama varandra från mig!

Liza sa...

Du har väl visst tagit en massa danssteg??
Du får följa med oss nästa år, de blir kanon... =)
Stor kram tillbaka, hälsa underbara Rhodos!!