onsdag 19 augusti 2009

Allsångsuppdatering ...



Allsången igår var underbar. Kanonfint väder på ett av Borås vackratse ställen. En härlig liten publik och en god grillbuffé... Kvällen bjöd på alla föutsättnngar.
Bandet var otroliga. Tre superkompetenta musiker från Göteborg som helt enkelt bara lyssnade på varann och på solisten för att det skulle svänga Allan. Jag sjöng två låtar. Trubbel av Olle Adolphsson och Dancing the whole way home av Miss Li. Förutom att jag glömde texten på Trubbel och fick "rädda" genom att helt enkelt bjuda på de, ta en nära kik (jag är ju halvblind...) på mitt papper och sedan bara helt enkelt fortsätta, förutom de tycker jag att det hela blev riktigt mysigt.

Pappa gjorde sitt klassiska Elvis-nummer samt en gammalt revynummer tillsammans med Tina Gillberg. Numret heter "Varberg" och har, för alla boråsare, en mycket talande text. En åtta verser lång tolkning av hur en sommar, med regn, i Varberg kan vara... De drog många skratt och jag var så stolt, så stolt.
På det hela taget var kvällen väldigt lyckad. Riggo och Maria var jätteduktiga allsångsledare och publiken sjöng med i sång efter sång ... En fin kväll helt enkelt...

Inga kommentarer: