tisdag 11 augusti 2009

En härlig utmaning!!

Första dagen är till ända!! Först lunch med fina Inez, en kaffe med gänget på Golden och sen ... DANS!!! Och jag säger bara WOW! Varför slutade man dansa en gång i tiden? Det är ju så vansinnigt roligt ... och speciellt när man står och har världens grymmaste lärare ...
Rickard och jag var riktigt supernervösa innan vi nådde Balettakademien, men vi försökte peppa varann, vilket bara ledde till att vi blev ännu mera stissiga ...

Men!! Väl inne flöt de bara på. Vi hade Fille som första lärare. Inga konstigheter - en skön uppvärmning, lite stretch och sedan en hip hop-kombination som var grym ... Det ser så lätt ut när han visar, sen kanske man inte är lika smooth själv, men det gick bra! Mycket bättre än jag trodde. Har någonstans gått och fått för mig att jag är kass som dansare, att jag inte kan. Men jag kan ju! Och framför allt, jag har så vansinnigt roligt. Och att ha härliga Rickard vid min sida gjorde saken inte alls sämre, bara bättre, bäst!

Emellan de två klasserna gick vi och tog en kaffe och sen va de bara på't igen. Nästa lärare på tur va David. Han verkar vara en riktigt skön typ, skämtar mycket och är väldigt pedagoisk. Han lade dock upp svårighetsgraden lite ... Nu blev det mycket ... 1 åsså 2 åsåså ... ja, en massa räkning. Min absolut sämsta sida. Jag kan inte räkna i dans, har aldrig kunnat. Jag lyssnar bara på musiken, och sen brukar de ge sig ... det var kanske därför jag och steppkonsten aldrig riktigt klickade, (ordvits!!! ha ha!!) så hans kombination var utmanande som sjutton!! Imorgon väntar klasser för Alvaro och Benke ... ska ladda genom att sitta med en kaffe på en uteservering hela förmiddagen och läsa Coelho ... Jag börjar trivas i Stockholm ... jättetrivas faktiskt...

1 kommentar:

Sara Persson sa...

Klass för dem killarna måste ju bara bli grymma klasser!

Önskade jag ockås var i Stockholm och tog klasser på Akis igen...

Bilduppdatering från klasserna vore ju grymt att få se ;-)