fredag 28 augusti 2009

Det blev inget aggroinlägg...

Jag skulle ju ha ut en massa aggression i det här inlägget var det tänkt ... Men, nej. Ingen ilska. Den finns där, inte ilskan dock. Situationen som gjorde mig upprörd är fortfarande densamma men ilskan jag kände är faktiskt som bortblåst... för stunden i alla fall. Jag har upptäckt något som faktiskt får mig att lätta på trycket. Som får mig att släppa på frustrationer, ilska och inneboende oro. Och det är sååååå skönt! Som jag nämnde i mitt förra inlägg har jag verkligen börjat ge mig hän åt en viss träningsform och den passar mig som ingen annan. Möter man mig en solig förmiddag kan man knappast tro att jag i nästa timma kan stå, med böjda ben, fokuserad blick och med en våg av adrenalin mata iväg en spark och en serie slag som inte skänker någon pardon. Träningsformen heter Body Combat, och jag erkänner - jag är fast, hooked, stuck och helt enkelt en smula beroende av denna fantastiska träningsform. Jag fullkomligt älskar det. Allt jag har inom mig - glädje, sorg, lycka, ilska, värme, kyla, irritation och frustration - alla känslor får plats under den här timman. Jag tar en klass så fort det finns en, och trots att träningsvärken sitter som en liten illmarig djävul på min vänstra axel, så går jag till gymmet och sparkar och slår tills svetten fullkomligt rinner av mig. För det får mig att må så vansinnigt bra. Jag hade nästan glömt vad träningen gör för min kropp, för mig. Att den får mig att bli precis den jag vill vara. Jag känner mig så stark sen jag började med det här.... Så istället för ett ilsket inlägg så ska jag ge er en lista på det bästa den här fredagen hade att erbjuda. Det blev inget aggroinlägg, för min ilska försvann i en intensiv och adrenalinstinn slagserie igår kväll. Men en dagens-bästa-lista blev det ... =)
  • Carina Berg blev "Årets kvinnliga programledare" - Helt rätt!! Hon är smart, snabb, kompetent, rolig och snygg ... hon har paketet. Hon är helt enkelt grym ...

  • Mamma och jag har delat på en otroligt god flaska rött...

  • Jag vann 100 kronor på TRISS!!!!

  • Min "The Secret-bok" kom med posten idag. Det är nu som universum kommer börja jobba med mig, så står det skrivet. Jag längtar att efter börja praktisera den här nya visheten. Ska bara börja läsa först ... sen kommer universum. Lite flummigt, men visst är det spännande?

  • Jag har fikat med min vän Pär idag. Länge, i flera timmar... och trots att vi inte har setts på säkert 3 år, så kändes det som om det var igår vi pratades vid ... Jag blir så glad av en del människor. Pär är en av dem. Han är inspirerade, så otroligt begåvad och en fantastisk människa ... Så om du läser det här Pär, tack så mycket för idag ... De där timmarna kändes som fem minuter ...

1 kommentar:

Fredrik sa...

Ja det låter kul faktiskt:)
Jag gick på boxersise ett tag förut, det var askul!!!