lördag 1 augusti 2009

Bröllopshärligheter...

Idag fick jag äran att sjunga på min vän Tors bröllop i Caroli kyrka i Borås. En stor luftig kyrka med fantastisk akustik. Vädret var strålande och själva festen hölls sen på underbara Ellagården en liten bit utanför stan.

Och nu sitter jag här, precis hemkommen (ska upp tidigt för att åka till Kristianstad och jobba imorgon, så jag missade själva "partydelen".. lite tråkigt men, men...) och kommer på mig själv med att le lite granna. jag är ganska trött och borde sova, men jag måste få berätta om vad jag upplevde idag innan jag kryper ner i sängen.

På bilden ovanför kan ni se mig precis innan jag åkte iväg till kyrkan. Klänningen köpte jag i England förra våren, men den hade premiär på mig idag! =)

Tor och Helena represtenterar precis det man vill se på ett bröllop. Det finns inte ett uns tvekan. Har aldrig funnits. Sen de träffades i New York 2005 har de varit de två, och det har aldrig funnits ett enda alternativ. När man såg hur de såg på varandra idag, kunde man inte annat än bli alldeles lycklig inombords. Det är precis det här kärleken handlar om. En total lycka. Helt och hållet ren. Inga tvivel, ingen tvekan. Bara den sanna, rena kärleken. Det var nästan lite magiskt. Och att få äran, för det var precis de det var, att sjunga till brudparet, alla ord som idag var deras. Och sedan se hur alla de orden rotades djupt inne i deras hjärtan var stort. Och jag som är en lipsill av rang grät inte. Jag var så fokuserad på min uppgift, som om mitt liv hade hängt på just den stunden. Jag ville ge dem alla orden, jag ville inte lämna en sekund åt slumpen, för det kändes så viktigt... och jag hoppas att jag lyckades. Jag tror det.

När man ser den sortens kärlek blir man påmind om vad allt egentligen handlar om. Inför Gud och denna församlings närvaro tog de varann till man och hustru och det fanns ingen tvekan. Allt jag såg var glädje, lycka och ren kärlek. Och mitt hjärta glödde av samma tre ting... Underbart. Så underbart... Tack Tor & Helena för att jag fick ge er detta, stort tack ... All lycka till er!!


4 kommentarer:

showgirl sa...

Hej gumman! Va fin du var! Och shit vilket bra foto du tagit på brudparet när de går...de är i fokus och inget runt om är. Kan tänka att det kanske är lite så det kan kännas när man gifter sig. En nerrvös, spänd, förväntansfull dimma runt omkring en...
Mkt bra bild!
KRAM

Mange sa...

Du är så otroligt vacker... =)

Cecilia sa...

Fina bilder på Tor och syrran! Det märktes hur fokuserad du var på sången, för det var - som jag sade på bröllopet - helt fantastiskt framfört!

Helena sa...

=) Känslan från den dagen väcktes verkligen igen när jag läste det här... Hjärtat slog allt lite extra och med en mysig känsla kroppen. Va läcker den bilden blev i kyrkan!! Vill du maila dem så vore det super. TACK igen för din underbara sång i kyrkan. Träffade några idag som återigen sa hur duktig du är. Tack!