måndag 15 december 2008

Lite lugn mitt i stöket...

I kyrkan, innan tröttheten satte in... zzzz...
Idag har har hela dagen ägnats åt jul. Julklappshandling, julfika & till slut en julkonsert. Ja, det är sant. När jag, Patrik och Sten var på väg hem från fikat på Waynes gick vi förbi Mariakyrkan mitt i Helsingborg. Patrik säger att "Åh, va mysigt det hade varit med lite julmusik, lite Luciastämning", varpå Sten kläcker att "Titta, det är ju julkonsert med Helsingborgs kammarkör om en timma", "Ska vi gå?" säger jag.
Och så blev det, en timma senare sitter vi mitt i denna för kvällen proppfulla och helt fantastiska kyrka och lyssnar på kammarkören som levererar julsång på julsång. Supermysigt... Tanten framför mig somnade och jag häll nästan på att göra detsamma... Så mycket slappnade jag av när jag satt där i kyrkan. Men oj, va mysigt det var. Lugnt och skönt liksom... och vet ni? Lite äkta julstämning smög sig på. Och innan vi säger godnatt, glöm inte att rösta på My på rixfm.com...

2 kommentarer:

Mahsa_in_NYC sa...

OJ OJ OJ vad fint det blev med lugg! Kram på dig!

Anonym sa...

Hej Gumman, du är sååååååå snygg.
Jag pratade med farmor Mary i går.
Vilken krutgumma hon är. Ha en underbar Jul och ta hand om varandra.
Krama all i familjen från mig.
Kramis
Maud