tisdag 5 oktober 2010

Tant? Absolut!

Jag har satt en surdeg, min första ... vet inte alls om de kommer funka, men den är i alla fall satt. På burken står de "Surdeg aka. Tantburken". Men jag är nyfiken. Hur de funkar med alla syra bakterier, OM jag kan få de att funka. Och sen älskar jag surdegsbröd. Skulle bli mäkta stolt om jag kunde få till en alldeles egen surdeg och sen baka en riktigt gott bröd på den. Jag lovar att ni ska få följa min lilla deg. Nu ska den stå i två dygn, sen ska den "matas" varje dag. Mycket spännande!

Nästa pryl på tantlistan är virknålar, modell större och garn. Jag var en baddare på att virka när jag var liten. Mormor är virk-drottningen och missminner jag mig inte så är mamma ganska grym hon med, så nu ska jag virka. Jag börjar med en mössa. Jag ska faktiskt bara köra. Se om jag minns på vägen. Fixar jag de inte är de bara att ta upp allt igen, men jag tror att jag faktiskt har lite koll... Kul ska de bli i alla fall.

Tant-Liza! Tjoho! Jag är stolt över de. Baka och virka... de blir en fantastisk start på hösten ...

Inga kommentarer: