söndag 10 oktober 2010

Oceans...


Kom precis hem från en bio. Min kusin Stina är i stan och jag trodde knappt min öron när hon frågade om jag ville gå med henne och ett par till och se Disney's nya film " Oceans " . Jag såg ett klipp för exakt en vecka sedan på Nyhetsmorgon Söndag om just den här filmen. Jag ville så gärna se den, men jag undrade vem som skulle vilja gå med mig och titta på... ja, vatten?! Men Stina frågade. Och jag blev jätteglad. " Oceans " är en dokumentär som behandlar de 5 världshaven. Om livet, djuren ... allt. Fantastiska bilder och med ett ganska magstarkt allvar i slutet. Nästan inget tal och massor av autentiska ljud och härlig musik. Det kändes häftigt att se en dokumentär på bio. Det händer ju inte så ofta. Lite högtidligt nästan. Den har filmats under loppet av 5 år och nu går den här i Sverige. Jag kan verkligen rekommendera den. Det är nästan ett mänskligt ansvar att gå och se den. Vacker, otroligt vacker...
Kolla in trailern här uppe så får ni se vad jag menar...

3 kommentarer:

Oskar sa...

Tack för tipset!! I will see!!! Kram och hoppas det är bättre med dig!

Sara Persson sa...

Jag såg reklamen om det och kände att det är givet att se den och kul att du rekommenderar den :-)

Liza sa...

Ja, se den!! Den är fantastisk, väldigt vacker och när man har dykt (Oskar!!) så blir man verkligen berörd. Och ja, jag är bättre, helt bra faktiskt!!! TJOHO!!! Så nu jobbar jag igen, bara deltid tills vidare, för att inte chocka stäbanden, men ändå ;-)
Kramar till er båda!!