onsdag 6 oktober 2010

ÅHHHHHHHHHHHHH!!!



Jag kan bli så trött på vissa personer... eller ja, vissa och vissa. En i synnerhet. Det är en person som jag umgås med dagligen. Vi hänger jämt. Gör allt tillsammans. Vi till och med sover ihop. Personen är jag.
Igår kväll var jag såååå nöjd och glad. Jag lyckades köpa en biljett på Tradera, hem till Borås för ynka 15 spänn. Eller ja, till Göteborg. Jag ringde pappa och han lovade att vara på centralen och hämta mig kl. 08.52. Anledningen var att min systerdotter idag har sitt allra första kalas, sitt 1-årskalas. Och jag ville sååå gärna hem. Och jag gjorde kapet - 15 spänn!! TJOHOOOOO! X2000 - smasch bara! Jag bokade dessutom biljetten som gick från Sthlm kl 06.00 på morgonen. Perfekt tänkte jag. Då hinner jag vara hela långa dagen i Borås, mysa och kalasa och sen åker jag hem på kvällen igen. Perfekt! Det fanns biljetter kl. 09 också, men nej nej. Jag går upp klockan 04. Inga problem! De blir ju mer kvalitetstid hemma med mina fina systerdöttrar. Somnade glad och nöjd. Väckarklockan var ställd och allt var bra. Men sen sov jag jätteoroligt. Lätt och med en massa ganska läskiga drömmar. Jag har precis sanerat mina köksskåp. Upptäckte mjölbaggar för några dagar sedan så jag slängde rubbet, dammsugade ur, torkade, köpte nytt och investerade i tättslutade burkar. Igår kväll var jag tvungen att göra om allt igen. Gick och köpte insektsspray och gjorde om allt, om uti fall att de fanns något litet ägg eller minibagge kvar. Rensade, diskade ur allt, dammsugade igen, torkade och sprayade. Och nu inatt har jag drömt om de mest fasansfulla insekter. Mjölbaggar som ätit sig stora och feta och de var överallt. Hemsk natt.

Och sen vaknar jag... Klockan 07.30. Tåget har gått och jag ligger fortfarande i sängen. Jag måste ha stängt av klockan utan att vakna för jag har inte ett enda minne av att den har ringt.
Och nu är jag så förbannad. Kunde jag inte ha ställt klockan på andra sidan rummet? Så jag kommit upp och sluppit drömma om äckliga mjölbaggar? Men men... Nu är de som det är. Jag får ta en dagstripp en annan dag. Det är ju bara 15 kronor. Men de var just de, att jag blev så glad över att komma hem till världens gulligaste tjejer...
Men, jag kom upp i tid. Är nästan klar med mitt första virkprojekt. En mössa. Den blev jättemysig. Lite halvful, men va gör de?
Nu är de dags att göra något meningsfullt av den här dagen. Vända. Men lilla Malva, hoppas du får ett fantastiskt kalas. 1 år, de är inte dåligt de...