söndag 17 oktober 2010

Finez & Anelaize feat. Moe och så Anna...

Har spenderat en härlig stund hos min vän Inez som jag bodde tillsammans med i Åre förra året. Hon och Celeste har precis kommit hem från en semester i Thailand och det känns så skönt att ha henne tillbaka här på Söder. Så jag svängde ihop en Levain (surdegslimpa) och gick över... Med hennes jetlag så hann vi med ett par koppar te, några mackor och lite uppdatering innan hennes ögon började klippa... Jag vände hemåt och lät henne gå och lägga sig. Fina vänner ska man vara rädd om och Finez är en sådan... Fina Inez, Finez...
Och imorse träffade jag två andra riktigt härliga vänner. Anneli och Annika från Göteborg. Över en kaffe på hotell Clarion Sign här i Sthlm så hann vi med tidernas snabbaste uppdatering. De har varit uppe på lite "tjänsteresa" här i huvudstaden och en kaffe var allt vi hann få ihop innan det var dags för dem att åka hem igen. Dock bättre än inget. Absolut bättre. Men. Det spelar ingen roll hur längesen de var vi sågs. Det är precis som vanligt när vi ses och det känns så skönt. Saknar dem massor... Hela tiden. Emellan allt detta hann jag dessutom med en promenad i höstsolen med min nyvunna vän och granne Anna. Och nu sitter jag uppkurad i min soffa med lite te och Gossip Girl... De har varit en skön söndag... En s(k)öndag...

Inga kommentarer: