onsdag 13 oktober 2010

God Morgon!!

Solen skiner ... Det är en så där riktigt höstfrisk dag. Nästan så man vill ta ett bett av luften. I vart fall så vill man andas. Massa härliga andetag. Man kan bli frisk av att andas, de tror jag. I alla fall höstluft... Jag gick upp tidigt imorse för att ta mig till ett läkarbesök. Jag hade ingen aning om vart mottagningen låg ( hittar fortfarande inte jättebra i stockholm... ) och jag guidade mig själv dit med hjälp av kart-applikationen på min Iphone. Tack gode gud för min telefon! Den har hjälpt mig att hitta till en massa ställen här i stan. På vägen tillbaka behövde jag inte telefonen. Då kunde jag spankulera ( tycker det är ett så roligt ord, ett lite Pippi-aktigt ord. Min pappa använde det för någon månad sen när jag skulle berätta vad han och min systerdotter gjorde " Jaha ja, nu är morfar och Molly ute på stan och spankulerar " ) fritt och bara njuta av solen. Tog vägen om Nytorget ( också funnet med hjälp av telefonen ) och köpte nybakta frallor och nu gör jag min morgonsurf via tidningar, bloggar och annat tillsammans med en skön frulle innan det är dags att ta itu med dagen som tyvärr till största delen består av städ och tvätt... Önskar de vore roligare, men smutstvätthögen är oroväckande stor och lådan med underkläder gapar tommare än ett svart hål. Men solen skiner ju så va fasiken, GOD MORGON!!!

Inga kommentarer: