torsdag 14 oktober 2010

Morgonyoga...

Klockan 07.10 såg jag ut så här... Jag är ledsen att jag inte la ner större möda på bilden. Men ni får hålla till godo. Jag har börjat gå på morgonyoga en gång i veckan. Och den klassen startar kl 07.30 på Odenplan här i Stockholm. Helt sagolikt skönt. Fruktansvärt jobbigt att ta sig upp när klockan ringer halv sju, men jag vet ju att de är värt de. Det är en ganska tuff klass. Den kallas avancerad, men de är kul att få en utmaning.
När jag klev på tunnelbanan blev jag lätt förundrad. Jag fullkomligt släpar mig in. I mysbraller, utan smink, direkt från sängen... Trött är bara förnamnet. Men runt om kring mig, och jag säger det igen, klockan är TIO ÖVER SJU, står massor av människor och trängs. Alla är piffade till tänderna. De måste för sjutton ha gått upp vid 04.00 för att ha hunnit med allt piff. Alla ser oförskämt pigga ut. Fina, fräscha, vakna... och tysta. För trots att tunnelbanan är proppfull är alla helt knäpptysta. De kanske är så att ingen känner någon annan eller så är folk faktiskt trötta, egentligen... 80% av alla har en tidning, som man trots platsbristen SKA läsa vare sig man står eller sitter. Ut med sidorna bara, så att vi, typ två stycken i hela vagnen, får klistra oss intill väggarna. Givetvis ska vi prioritera så att tidningarna får plats. Jag agerar gärna klistermärke till förmån för Metro. Och skulle någon, Gud förbjude, bryta denna tidningstystnad, med t ex en nysning, vänds alla huvuden inom bråkdelen av en sekund mot nysaren. Ett kort skamfyllt ögonblick. Man ska helst hålla andan hela resan. Intressant...
Jag tycker att är roligt att titta, spana... och fundera lite.

Stockholm... Japp, japp. Men yogan var grym och jag har precis smaskat upp min frukost. Nu ska jag göra mig i ordning och sen ska jag promenera till Wallmans HK för att repa lite. Nya, kanonduktiga Carolina gör sina premiärer den här veckan, så vi ska se till att få allt lite tight. Vi brudar... God Morgon...

Inga kommentarer: