måndag 20 juli 2009

Imorgon, Filipstad... imorgon, detoxstart... imorgon blir en spännade dag...

Så har jag börjat... eller nja... inte börjat direkt. Själva Detox-starten sker imorgon. Idag har jag bara handlat och förberett. Det är första gången jag går ut från City ICA Knalleland med BARA frukt och grönsaker. Ett paket quinoa smög sig också ner, men annars ska jag uteslutande bli kanin de nästkommande två veckorna... Jag vet inte alls hur det kommer gå, men det känns spännande... och utmanande framför allt. Man ska bli piggare, tappa vatten, renare och ja... känna sig bättre helt enkelt. Eller så blir man bara en kanin. Rakt upp och ner... Men det är värt ett försök, känner jag ingen skillnad gör jag det aldrig igen. Men NU JÄDRAR, jag ska vara konsekvent. Inget svart te, kaffe, kött, mejeri eller bröd... Bara grönsaker, grönt och rött te, frukt och frön... Jag kommer bli en kanin med fågelnäbb... herregud, va håller jag på med!!?? men va sjutton, vad kan hända? Jo, jag kan få ett sug... efter kaffe eller korv eller en bulle... men då kommer konsekvent-Liza in och säger - jag fixar det här, jag blir en bra kanin!!

Imorgon åker jag också till Filipstad en sväng... en sväng på 30 mil dit och 30 mil hem... men vem håller räkningen? Jag håller just nu på att ladda mer lite sköna sommarpratare som jag kan lyssna på i bilen... Ska kolla om det inte finns ett Karlavagnen eller två att ladda ner också... vilken kanongrej, kunna ladda ner grymma radioprogram och lyssna precis när som... det gillar jag - heja Public Service! Hoppas på att det kanske regnar lite på vägen upp, det får gärna vara lite ruggigt när man ska lyssna på ett bra radioprogram... så man nästan kan kura ihop sig vid ratten och bara mysa. Jag älskar att lyssna på bra radio när jag kör bil... Man lyssnar verkligen på ett sätt som man inte skulle gjort annars.

Men, om någon har vägarna förbi Filipstad imorgon kväll och känner för att kolla på vårt lilla Popkorn-program är ni hjärtligt välkomna... Annars kan man komma till Varberg på torsdag också, då kör vi samma grej där... men då får jag åka tåg, första klass... de blir mysigt... OM! SJ sköter sig, du vet Inez...

Eller så kan man slå mig en pling efter klockan 20 imorgon om man vill slå ihjäl lite tid och piffa upp min bilresa hemåt...
Headsetet kommer vara på och telefonen kommer att vara laddad... jag lovar ;-) ...
Stora kramar till er alla...

Inga kommentarer: