onsdag 22 juli 2009

Filipstad tur & retur...

Om jag i slutet på september skulle räkna alla de mil som jag spenderat bakom en bilratt denna sommaren skulle de bli många, kanske för många... Skulle faktiskt aldrig våga räkna vid närmre eftertanke...
Igår så åkte jag ytterligare 28 mil uppåt landet, till Filipstad i Värmland. Väl framme märkte jag att jag glömt jackan hemma och de va inte direkt varmt i Filipstad, trots att det är slutet av juli, det kan jag lova... Men jag tänkte att "Jag får väl hitta ett Gina Tricot eller ett HM och handla en tröja...en baggis! " så jag började leta... och leta... och leta... till slut gav jag upp. I hela Filipstads centrum hittade jag två klädbutiker modell "Bamses farmor på höga berget..." Så det blev ingen tröja...

MEN!
Det spreds värme på helt andra sätt denna tidiga tisdagskväll så jag kunde vara helt trygg. 7 enormt duktiga tjejer skulle tävla mot varandra i den sjunde deltävlingen av Popkorn som gick av stapeln just i Filipstad.
Konkurrensen var stenhård men till slut vann en tjej från Skara som hette Maria Svensson. Jag ska ärligt säga att under hennes första framträdande stod jag lite som förtrollad och en tår letade sig ned för min kind och jag var tvungen vända bort ansiktet för att inte publken skulle se att jag faktiskt stod där och grät en smula...
Hon framförde "Aldrig ska jag sluta älska dig" från filmen "Livet är en schlager" skriven av en av Sveriges mest brillianta mångsysslare, nämligen Jonas Gardell.

Hon sjöng direkt ur hjärtat och rakt in i mitt, och säkert rakt in i publikens också. Hon hade "det är" ... det som gör att man lyssnar, att man förlorar sig... det som gör en vinnare, en stjärna.
Bara för Marias skull var det värt att igår köra nästan 60 mil. Om ni kan, kom till Kungsträdgården i Stockholm den 11 september och se henne och alla andra vinnare av delfinalerna runt om i Sverige... Det är en härlig upplevelse, det kan jag lova!

Slutligen vill jag lägga in ett litet citat från min chef på den här turnén, han är den som faktiskt alltid har trott på mig i alla väder. Jag har Lasse Lingman att tacka för otroligt mycket och det här är från hans blogg publicerat tidigare idag. Tack Lasse, vimset tar jag som en komplimang...

"Liza är kanon som programledare och får lätt en fin publikkontakt med hennes lite lätt vimsiga stil som lockar till många leenden och skapar en fin trivsel kring programmet."


Bilden ovan visar dagens gästartist, Victor Pettersson från Talang 2009. Alla 10-åriga tjejer i hela Filipstad hade samlats för att möta den nya lille "hunken" ... och han är singel, det vet jag nu, för jag frågade honom på scen. När jag undrade om jag kanske hade en chans så slingrade han sig lite... till slut sa han högt och tydligt att han tyckte jag var för gammal....

Dagens vinnare, Maria från Skara...

2 kommentarer:

Maria Svensson sa...

Hej!

Tack så mycket för de fina orden! Sitter bara här och ler! =D
Är du med i Kungsträdgården också?
Man trivdes att ha dig som konferencier! :D

Liza sa...

Jag är med! Alla gånger!! =)
va kul att höra... tack. Och du... fortsätt le, de är en härlig aktivitet... =)
Kramar
Liza