tisdag 30 juni 2009

Min läpp(e)

Vad ska jag säga? västkusten är helt enkelt bästkusten...

Vad som inte är så bäst är att mina läppar eller rättare sagt min läppe (folk säger att de heter läpp, men jag säger nej! Mina heter en läppe, två läppar) har blivit attackerade av hemska saker... vaknade imorse med jordens fläskunderläpp PÅ VÄNSTRA SIDAN, BARA??!!! Den liksom hängde lite och var stor som en mindre vindruva, inte helt snyggt... mest fult... eller nej, inte fult heller, den var bara skum och konstig... kändes som om jag varit hos tandläkaren och fått bedövning bara i ena delen av läppen... Och till råga på allt sitter det en inombordare (finne som växer inåt och därför gör sjuuuuuuuuuuuukt mycket ondare, för er som inte är bevandrade i denna underbara värld av ansiktsplågor) på gränsen mellan läpp(e) och hud, den gör galet ont samtidigt som den då intensifierar hela storleken på läppen som redan är lätt abnorm. Någonstans har jag alltid önskat mig en plutig Angelina-mun, men INTE på bara ena sidan.. Och tyvärr, inga bilder... ni får fantisera om detta vidunderliga alldeles själva... Dagens I-landsproblem! ;-)

Nu sitter jag och övar på ett par låtar jag ska sjunga på en begravning imorgon... man blir alltid lite nedstämd av sådant. Samtidigt känns det skönt att få vara med och hjälpa till med ett värdigt avsked... Nu blev jag alldeles nere... måste peppa upp mig lite...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du menar fläskunderläppe ;)

Maud sa...

Hej Liza!
Hoppas din inneboende inkräktare snart försvinner...
Har ni fiskat????
//
Maud

Liza sa...

inte jag, men pappa ska fiska idag tror jag... Jag är backin Borås, medan mamma och pappa är kvar i stugan några dagar till... =)