fredag 19 juni 2009

Framme på Hasslö...

Sitter i skrivande stund vid ett köksbord, framför ett fönster som vetter ut mot Blekinges skärgård. Det är vackert... Är här för att fira midsommar med gamla, härliga vänner från min tid på Wendelsberg...
Annika och Anneli sitter mitt emot mig nu och det känns underbart. Har inte varit med och firat här på fyra år, men i år är jag här och det med besked... Imorrn ska de plockas blommor, bindas kransar, resas stång och firas med både vänner och Annikas härliga familj...
Sen jag kom idag har jag blivit mottagen som en prinsessa... blivit bjuden på vin, god middag i solnedgången, whiskey (ja, det är sant... ) och nu en sen nattbastu innan det är dags att krypa till kojs och vakna till en härlig midsommarmorgon... Första året jag firar, som jag nämnde tidigare, sedan 2005... och det va här, på Hasslö... Det kommer mer bilder. Imorrn kommer jag uppdatera som aldrig förr... God midsommarnatt på er alla...

1 kommentar:

Mia sa...

Glad Midsommar Liza!!!!!