fredag 26 juni 2009

Popkorn i Östersund

precis innan programstart, jag är laddad! ;-)

Ja... Nu sitter jag på mitt hotellrum i Söderhamn. Mätt efter en underbar hotellfrukost och lite mer utsövd än igår... Jag slog nog världsrekord i gäspning under gårdagen tror jag, men går man upp klockan 04.00 så får man väl räkna med vissa eftergifter... men nu är jag redo att ta tag i den här dagen och detta kommande blogginlägg.

Gårdagen dominerades av resande. Klockan 06.40 gick flyget från Landvetter till Sthlm, där byttes de till tåg mot Söderhamn och väl där hämtade Lasse upp mig och Alexandra (en av de duktiga gästartisterna) och vi puttrade iväg mot Sveriges mittpunkt, Östersund.
Väl framme gästades vi av värme. Scenen låg så "bra" till inne på Expo att solen sken liksom rakt på. Så varmt och skönt var det på scenen! Jag som har vissa transpireringsproblem fick tänka svala tankar för att helt enkelt inte flyta bort...

Vi körde vi igång. 6 superduktiga tjejer som sjöng allt från Gabriellas sång till Hannah Montana (vars namn på låtar jag inte har en aning om, så pass hipp är inte Sandberg...) Hur bra som helst!
Och jag babblade på som om jag aldrig hade fått öppna munnen förut. De blir liksom så. Jag har ju inte "programledat" sedan Seniorchansen i februari så när tillfället nu kom så var jag tokladdad.
Vann gjorde en tjej som hette Marie Stenberg, jättehärlig energi på scenen och stor potential som artist. Grymt kul...
Som gästartister hade vi Alexandra Jacouvido och Erika Sehlin. Fantastiska tjejer som har mycket och många stora saker på gång. Roligt igår var att just ha kommande stjärnor och inte bara helt etablerade. De bjöd på fantastisk sång och är två tjejer som jag VET att vi kommer få se mer av i framtiden, så duktiga va de...


Nu ska jag snart ta mig mot Sthlm igen. Klockan 11.03 kommer taxin och då planerar jag att vara färdigduschad, färdigpackad och dessutom lite promenerad...
Vi hörs ikväll...

Inga kommentarer: