lördag 27 juni 2009

Popkorn i Julita!

Jamen herrejösses! Idag har jag haft nöjet att leda den kanske vackraste artisttävlingen, i alla fall min lilla programledarhistoria. Julita ligger beläget utanför Katrineholm och scenen var placerad precis intill en alldeles fantastisk herrgård. Grönskan och lummigheten visste inga gränser och solen sken sitt allra vackraste sken... Och när de dessutom är en arrangör som har faktiskt har en ruskig koll på grejjerna känns de riktigt bra!!
Så... grymma tjejer idag igen och vann gjorde en gammal bekant som jag stött på i tidigare talangtävlingar, Malin Rapp. Hon blev så glad över sin vinst att hon började gråta och skrek i högan sky, helt underbart! Precis så ska de vara! Jag fick också en liten tår i ögat av glädjeruset.
Och nu har jag kommit hem. Klockan är 23 ungefär och jag har precis mailat iväg bilder och två blogginlägg till Lingman & Co som en liten sammanfattning av de här båda finalerna. Och nu börjar min absoluta favoritsyssla - INTE! - operation ompackning... gud va jag är trött på att packa och packa upp... men de e tydligen min lott i livet... jag har inte ens haft vett att köpa mig en ordentlig väska. Kuskar fortfarande runt med en fullständigt fullproppad Wallmans-bag, som jag är helt övertygad om kommer göra ett hål i axeln på mig inom den närmsta framtiden...
Imorgon åker jag till stugan... har inte varit där sedan april 2006... det ska bli underbart. Härliga Bohuslän - du är värd denna hemska ompackning jag nu står inför!
intervju, något fåordig, med vinnaren Malins två supersöta döttrar som givetvis satt på första parkett för att hejja på mamma...

Inga kommentarer: