måndag 15 juni 2009

Ben&Jerrys & Coelho...



Idag har jag ätit/druckit/sörplat i mig en underbar skapelse kallad "Coffee Shake" på Ben & Jerry's i Gamla Stan. Både jag och Lorraine satt som hänförda... det va helt otroligt gott. En stark rekommendation från mig. Köp den - ät den - njut den!! Skit i kalorier och points, ta sommaren för vad den är och frossa i milkshake... de e de värt. Det kan jag lova...

Till en helt annan sak... för ett par veckor sedan började jag och min vän Maja diskutera böcker... Jag har börjat bli lite less på Denise Rudberg. Är inne på femte boken i rad nu... och ja, nu kan jag allt om Stockholms överklass... är mätt... typ.
Då rekommenderade Maja mig att börja läsa Paulo Coehlo. Ni vet, han som har skrivit Alkemisten. Jag köpte med mig boken Brida på Landvetter och den fick följa med till Kreta. På två dagar var den klar... och nu är jag inne på nästa bok, Vid floden Piedra satte jag mig och grät.

Jag tror aldrig jag har fått ta del av något så vackert i bokform. I Brida får man följa mystik, magi och den stora eller framför allt - den sanna kärleken. Sökandet efter sin andra hälft... Coehlo beskriver kärleken på ett sätt som nästan får mig att gråta. Det är så otroligt skört, välskrivet och vackert...
Så.. om ni söker härlig, underbar och djup läsning i sommar - jag kan varmt rekommendera Brida av Paulo Coehlo...

1 kommentar:

Pappi sa...

välkommen in i en underbar litteratur :)