tisdag 16 juni 2009

Björn Axen får tummen upp!


Efter dagens stadsrunda tittade jag upp till Emmas jobb en stund. Vi tänkte ta sällskap hem så jag tänkte helt enkelt bara sätta mig och vänta tills hon var klar...
Inom loppet av 2 minuter har jag en kaffekopp i handen och har fått glada "Hej!" från var och varannan frisör inne på Björn Axen... 10 minuter senare har jag utökat mitt schampoolager till reducerat pris och ytterligare en halvtimma därefter har jag ett glas vitt i ena handen och mörk choklad i den andra...
"På fredagar bjuder vi våra kunder på vin " säger Emma... jag är ju inte ens kund. Jag bara sitter där... men gudars vilket trevligt initiativ. Jag bara sippade och nickade glatt åt alla flashiga frisörer som gick förbi... Flyttar jag någon gång till Stockholm kommer de garanterat bli Björn Axen som får ta hand om mitt burr. I'm hooked!

Sen gick jag, Emma och hennes kompis Patrik till Fridays och jag klämde i mig ytterligare ett glas vin och världens största hamburgare.. och nu sitter jag här i Brandbergen (som jag fortfarande inte har en aning om vart de e, jag har bara åkt bussen och sen har jag hamnat här...) och är så mätt, så mätt... men mat är ju gott.. På måndag köper jag gymkort, de här är inte okej längre... ska man äta får man träna. Så får de bli!

1 kommentar:

Sten Vasseur sa...

haha brandbergen, jag kan beerätta allt om brandbergen har bott där med min pappa. inte rolig håla tycker jag...
Vad bra Axén is the place jag ska klippa mig på nu då. kalas!
kram stenen