måndag 22 juni 2009

Tankar...

Just nu tänker jag mycket... Det känns som om mina tankar har ställt till med årsmöte mitt i mitt huvud och nu sammanträder de... Inga stora funderingar egentligen, men viktiga för mig, just nu... De handlar om ögonblicket.
Tar jag verkligen tillvara på alla ögonblick som passerar i mitt liv? Alla möten, alla känslor, alla minnen... Upplever jag allt som jag ska? Eller är jag ibland bekväm eller till och med kanske lite rädd, så att vissa ögonblick bara får passera utan att jag någonsin fick reda på vad de kunde betytt? Har jag låtit ögonblick försvinna som kanske kunde fått mitt liv att ta en helt annan riktning?

Jag vill tro och hoppas att jag verkligen tar vara på allt, eller i alla fall det mesta. Att ta vara på precis allt är ju omöjligt. Men jag vill inte sitta där om tio år och tänka "Om?, Tänk om?" Jag vill chansa, vill leva, vill uppleva.. Men gör jag verkligen det? Det kanske räcker att ha ambitionen, att vilja?.. Då kanske man får med de ögonblick man behöver för att uppnå sitt öde.

Jag vill aldrig att något ska vara osagt. Jag vill ha sagt allt, i vart fall till och för mig själv. För känner jag min egen sanning kan jag inte tappa min väg. Ibland kan de komma upp vägskäl där valen blir svåra, där jag inte alls vet vart jag ska gå. Men då måste jag se inåt, till min egen sanning, för någonstans är det ju faktiskt så att Jag är huvudpersonen i mitt eget liv och är jag inte lycklig kommer jag aldrig att kunna göra någon annan lycklig heller... Den egna sanningen är ofta den svåraste, men också den som för oss framåt... hur ont den än gör. Det enda jag vill, är att kunna fånga ett enskilt ögonblick och sen gå vidare till nästa. Uppåt och framåt, aldrig någonsin i stiltje...

Nu blev bloggen med ens lite djupare, men idag var de så jag kände och så fick de bli...
Sov gott allihopa... =)

2 kommentarer:

Magnus sa...

Jag är huvudpersonen i mitt eget liv och är jag inte lycklig kommer jag aldrig att kunna göra någon annan lycklig heller...... Så sant som det är sagt!
=)

Sara Persson sa...

Jag tror jätte mycket på att ta vara på ögonblicken! De är viktiga i livet och livet levs bara av dig själv med hjälp av andra.

Här och nu!