söndag 21 juni 2009

Midsommar!!!!!!

Hur ska jag kunna sammanfatta en så underbar midsommar? Jag vet inte... vad jag vet med säkerhet är att jag saknat alla de här fantastiska människorna mycket mer än jag någonsin trodde... och jag är så glad att jag fick vara med på underbara Hasslö denna midsommar och förhoppningsvis många framåt...
Wendelsberg är det bästa jag upplevt och hela den där speciella känslan infann sig igen... och de var så härligt. Annikas familj är helt otrolig. De ordnade en underbar midsommarfest som varade i dagarna fyra...
Dagen innan midsommarafton kom jag - middag, vin whiskey, allt som jag nämnde i de tidigare inlägget...

Midsommarafton kom och började somrigt med frukost i solen... sen fortlöpte dagen med allt som hör en midsommarafton till. God mat, fantastiska vänner, nubbe, snapsvisor, lekar, volleyboll, dans kring midsommarstången, bastu, bad och en massa sång och musik. Vi var en hel liten kör från gamla klassen och eftersom Jens är en allsångsledare av rang med gitarren tätt intill kroppen och världens vackraste stämma resulterade detta i timmar av sång och allsköns stämarrangemang, till och med ett par gamla körarr från skolan kom upp...
Sångstunden fortgick hela kvällen och vidare in på natten och Anneli bytte av Jens ett par gånger.. Hon är ju också vansinnigt musikalisk och spelade oss igenom ännu fler låtar.. När natten var till ända hade vi praktiskt taget tagit oss igenom hela ”Den svenska sångboken” ... samt otaliga mängder vin och öl.. Dagen kunde inte blivit bättre...
Midsommardagen spenderades lite inne och lite ute... När de inte regnade var de volleyboll som gällde och när duggandet satte in spelade vi Alias. Detta är ett spel som förekom ofta på internatet på Wendels... Till slut var de bara två lag kvar... Annika och jag i de ena och Jens och Jocke i det andra. För både mig och Jens ligger de mycket prestige i att vinna och de blev ett rafflande upplopp, med högljudda känsloutbrott... Till slut vann Annika och jag, med en hårsmån... men OHHHH så viktigt...

Sen följde pizza och ännu mer volleyboll och när det började skymma satt vi alla åter på altanen med tända ljus och vinglas och Jens med gitarren i högsta hugg... Grannarna trodde väl inte vi var kloka, men skit i de. Det var så otroligt mysigt och jag skulle inte vilja byta bort en sekund...
Dagen idag har ägnats åt sol och vattensport... Jag åkte inga vattenskidor men Jonas, Lisa, Anneli's Jens och Jocke testade.. de va jätteduktiga, men gudars va vattnet såg kallt ut... Jag nöjde mig med att sitta i motorbåten intill och kolla...
Sen efter lunch började alla att fara åt varsitt håll och jag med... och nu är jag hemma hos mamma och pappa med en massa foton och härliga minnen.

Tack alla underbara människor för en otroligt härlig midsommar! Den bästa man kan tänka sig...

1 kommentar:

Figge sa...

Wow! Vad härligt det låter. Blir nästan lite avis. Kram Figge