måndag 15 september 2008

Städartanten har anlänt!


Idag har jag lunchat med min kompis Nathalie och hennes sambo Jon. Jag åt en riktigt god pasta med vitlök, parmesan och kyckling. Mums... Vi satt på ett lite orientinspirerat ställe som helt otippat (eftersom det faktiskt var orientaktigt) hette Haket. Så nu kan jag ett nytt ställe i Hbg som är väl värt att gå till. Underbart. Sen gick jag och Nathalie en sväng på stan för att efter en liten stund hamna på Ebba's. Detta är ett underbart litet cafe helt i 50/60-talsstil. De har till och med en äkta jukebox som man kan pilla in en spänn i, så får man lyssna på favvollåten. Men den snyggaste grejjen på stället är en alldeles äkta reklamaffish på Lill-Babs från 50-talet. Gudars så snygg den är... Hon sörplar kaffe sexigt liksom, den som kunde det (ska övnings-surpla imorrn) Vill ha!

Men istället för Lill-Babs köpte jag en TV-ruta (kärleksmums), jag har fortfanade ont i magen och det var ändå 4 timmar sedan jag intog kakan. Hua...

Men dagens mission var ändå att skaffa hink, mopp och skurmedel. Inte en dag till står jag ut med skitiga golv, men jag har ju varit så utbota luspank så jag inte har haft råd att köpa städpryttlar, men idag skedde det. Och nu, NU har jag gnuggat golvet tills det är skinande vitt och det luktar underbart. Äntligen!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

precis så där ska min fru se ut, med städgrejer å allt. Puss!

Anonym sa...

Det finns en annan blogg som också handlar om en städartant och Lill-Babs. Det var en hotellstäderska som skulle städa ett hotellrum mitt på dagen, öppnade dörren och där höll Lill-Babs på och älskade för fullt.... Ett tjut från Lill-babs och städerskan avvek diskret.
Inte bra för det präktiga ryktet!!!