söndag 14 september 2008

Skräckblandad, förtjusande, underbar & galen showkväll...


Igår var det både en katastrofkväll och en underbar kväll...

Katastrofen var jag.... och mitt övergödda huvud.
På eftermiddagen fick jag mina PM (små papperslappar där det står vilka sällskap man har för kvällen och om det är några specialiteter med dessa) och insåg att kvällen skulle bli inressant. Jag hade bara specialare - utmaning kände jag... först. Sen blev det lite mer än en utmaning...
Jag hade: en glutenintolerant, en laktosintolerant, ett hotellpaket, ett vinpaket, en förinbetalning, Showbiz-rabatter samt kökschefen och hans familj/komisar/gäng.
Bra att kökschefen fick ställets sämsta servitris, måste ha funnits någon bra anledning till det.
Visst, jag kan bära tallrikar, men blir jag stressad händer både det ena och det andra, bl a fick jag näsblod under kvällen. Mysigt - näsblod blandat med svett från mitt groteskt svettprydda ansikte. Jag är nästan säker på att jag kommer vara hatad i köket framöver, men jag lovar att jag verkligen gjorde mitt yttersta. Jag till och med ramlade i restaurangens trappor två gånger för att verkligen hinna med allt jag skulle. Sen kom finalen och notorna.
Hade inte Lotta (restaurangchef/hovmästare/stöd/underbar) stått jämte mig och lugnt och sansat guidat mig igenom knapptryckerierna så hade allt brakat åt fanders. Tack Lotta!

Men sen till det underbara - Jag hade vänner på besök. Linda från Sälen/Showtime och Jens och Sven från min gamla Wendelsklass.

Av Linda fick jag den gulligaste lilla björnen med ett litet paket på magen, på paketet stod det en massa finheter. Jag blev så himla glad. Man fattar inte hur mycket det betyder med vänner i publiken innan de väl sitter där. Man får en galen energi och vill bjuda dem på allt man kan... Man vill bara ge och ge och ge.

Samma sak kände jag med Jens och Sven. Det är evigheter sedan jag såg dem, och så står de där. Långa och ståtliga. Jag blev nästan rörd att de kom bara för min skull. Hela upplevelsen gav mig galet mycket enérgi och gjorde att jag faktiskt klarade mig igenom kvällen helskinnad. Det togs en bild efter show, ska spana efter den på facebook.

Tack alla fina, Lotta, Linda, Jens & Sven - ni gjorde verkligen min kväll! Smack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för en underbar kväll. Den bästa på ganska länge..
Det var väldigt roligt att se dig showa. Du är grym!

Hör av dig när du kommer ner så ses vi.
Ciao!

S & J