måndag 29 september 2008

Besök!

I helgen har min syrra My och min fina lille Andreas varit på besök hos mig är i Skåne. Askul. Jag städade så att fingrarna glödde på fredagen (i samband med mitt hemmafix ni vet) och på kvällen kom Andreas. Han kom in med både resväska och hög förväntan på Wallmans runt halv tio, och hann med att se halva Partaj, Disconumret samt Queenfinalen. Det var faktiskt lite nervöst att han äntligen skulle kolla... Men han tyckte att allt var toppenbra så jag kunde pusta ut efteråt...
Dagen efter anlände min lillasyrra. Andreas och hon började genast husera bland Helsingborgs butiker. Här skulle shoppas! Jag med min skrala plånis fick agera smakråd, vilket för ovanlighetens skull kändes helt ok.
Andreas shoppade ett par skinnskor och en sjukt snygg höstrock samt en weekendbag. Han såg verkligen stylish ut när han på söndagen entrade flybussen i hela sin nya outfit. Ursnyggt.
My hittade på lördagen ett par svarta höga stölvar. Hon håller på att utveckla sin garderob till en mer kvinnlig sådan. Hon jobbar ju numera på kontor, vilket gör att hon känner att hon ska ha en viss stil. Stövlarna bidrog till detta. Sen blev det en kofta från Bondelid också. Hade jag haft pengar hade jag också köpt den. Galet snygg... men man är pank och glad som sagt. Tjoho!
(men denna pengalöshet är nyttig för mig, jag får verkligen lära mig att hålla i mina slantar)

På kvällen fick My och Andreas sitta vid ett litet bord på tu man hand och kolla Wallmansshow och äta god Wallamansmat. Jag tror att My blev imponerad, hon ska ju till att söka Sunwing nu så hon blev nog en smula inspirerad också... Kul. Min kväll var... eh... hrmmm..... intressant. Det var första gången jag hade 24 gäster för egen maskin och sen var även Evelina borta så jag var med i ytterligare ett nummer. Men det gick faktiskt bra. Föt första gången gjorde jag allt utan att behöva fråga Lotta var sjätte sekund om hjälp. En sak frågade jag dock - vart jag hittade Irish Coffee på kassan... så det kan jag nu.
På söndagen vid 12 åkte Andreas hem till sin båt. Det var en kortvisit, men mysigt... =)

My och jag fortsatte vår dag på Väla (köpcentrum tanför HBG) där jag fortsatte min fönstershopping och My sin shopping. Hon hittade en vinterjacka och en vågtång (ngt som jag insisterade på att hon skulle köpa, har man fabolous hair så har man, inte jag alltså - utan hon. Men jag är inte bitter...) sen fikade vi med Patrik och Sten och sen blev det Madicken, hårvågande och en sen middag... precis som på den gamla goda tiden hemma i DFS (Dalsjöfors alltså...)

Inga kommentarer: