fredag 4 september 2009

Världens bästa My ska få uppleva ett fantastiskt äventyr!



Världens bästa My (min lillasyster om någon har missat det...) har i dagarna fått reda på att hennes Sunwingtid blir förlängd. Hon ska , tillsammans med sitt nya team, åka och öppna ett nytt hotell i Thailand på Kamala Beach. Hon var så lycklig att hon grät i telefonen när hon ringde och skulle berätta nyheten. Och jag blev så glad att det nästan sprutade ur lycka ur öronen på mig. Thailand är otroligt, möjligheterna är enorma... Vill man, så kan man uppleva allt i Thailand. Fantastiska stränder, den mest underbara frukt, himmelsk mat, kristallklart vatten, dykning som man knappt kan drömma om och så ett folkslag som är ödmjukheten personifierad. Sen är det lite knepigt med språket. Engelskan är inte helt självklar för thailändarna, men med lite god vilja, hundra leenden och någon form av teckenspråk funkar det mesta. Jag hade en minnesvärd tid i Thailand och jag hoppas att My kommer få uppleva samma sak. Lugnet, skönheten, smakerna och de fantastiska bilderna. Det är så vackert och det grämer mig att jag inte kommer kunna hälsa på henne. Jag vill så gärna, men vi jobbar exakt samtidigt. Hon på Sunwing Resort Kamala Beach och jag på Wallmans Dippan i Åre. Tur att det finns Skype. Jag längtar redan ihjäl mig efter My... Hur ska de gå med ytterligare ett halvår isär?? ... Men oj, vilka upplevelser som väntar henne. Jag unnar henne detta mer än något annat. Du är värd det allra bästa My, det bästaste!!!! =)
Bilderna visar dels det nya hotellet som My ska jobba på och sen är det en bild där jag sitter försjuken i en tidning på Bangtao Beach och en på en mycket energisk Ministars-dansfröken... Jag tar alltid mitt jobb seriöst...

1 kommentar:

johan sa...

HEj.
Jag tar hand om henne i vinter.
Kram Lusth